DENİZLİ ACIPAYAM İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

2020/2021 Eğitim Öğretim Yılı DÖGEP kapsamında Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerine yönelik EKİM ayı programı gerçekleştirildi

2020/2021 Eğitim Öğretim Yılı DÖGEP kapsamında Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerine yönelik EKİM ayı programı gerçekleştirildi

 

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmen gelişim programının"Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ile Din, Ahlak ve Değerler alanındaki seçmeli derslerin öğretim programlarının mukayeseli olarak incelenmesi"konulu çalışması, Acıpayam İmam Hatip Ortaokulu Müdürü Fehmi AYDOĞAN'ın  moderatörlüğünde Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenleri İsmail BAŞER ve Muhammed SAY tarafından hazırlanan sunumla, 04.11.2020 tarihinde saat 15:30'da uzaktan eğitim yolu ile yapılmıştır.

 

Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Dersi ile ilgili;

 

1- Müfredatın güncel konuları içerdiği görüldü. İslam inanç ve ibadet konularının kademeli olarak tamamının yer aldığı görüldü.

2- Bazı kazanımların daha gözlenebilir ve somut olduğu, bazı kazanımların ise soyut olduğu ifade edildi.

3-Kazanımların çok olmasından ziyade az ama uygulanabilir, gözlenebilir ve açıklanabilir olduğu belirtildi.

4- Ünite sonlarında peygamber kıssalarına ve surelere yer verilmesinin müfredatı zenginleştirdiği ifade edildi.

5-Her sınıf düzeyinde Peygamberimizin Hayatı ile ilgili ünitenin yer aldığı ve 6. Sınıf müfredatının Sosyal Bilgiler dersi konuları ile uyumlu olduğu belirtildi.

6-Her sınıf düzeyinde güzel ahlaka yönelik ünitelerin yer aldığı,7. Sınıf müfredatında vatanseverlik, adalet, sabır, doğruluk, sevgi, saygı, sorumluluk ve öz denetim gibi okullarda her eğitim öğretim yılı içerisinde işlenen değerler eğitimine ait kazanımların olduğu görülmüştür.

7-Son ünitelerde kültürümüzde, edebiyatımızda ve mimarimizde dinin izleri ve Müslüman Türk alimleri hakkında bilgiler verilmesi müfredata zenginlik katmıştır.

 

Peygamberimizin Hayatı Ve Seçmeli Peygamberimizin Hayatı Dersi ile ilgili;

 

1-Dersin adının değiştirilmesinin peygamberimizin dışarıdan biri değil de bizim bir değerimiz olduğu fikrini oluşturduğu ifade edildi.

2-Birinci ünitede öğrencilerin peygamberimizin hayatını ana hatlarıyla her yıl biraz daha detaylı olarak öğrendiği fark edildi.

3-Genel olarak, kazanımlara ulaşılabilmek için ayrılan ders süresinin yeterli olduğu belirtildi.

4-Konular salt bilgi olarak verilmediğinden öğrencilerin dikkatini çektiği ve ahlaki gelişimlerine fayda sağladığı, konuların daha ilgi çeken hikâyeler ve sahabe hayatları ile desteklendiği belirtildi.

5-Din kültürü müfredatıyla peygamberimizin hayatı dersinin müfredatının yakınlık göstermesi öğrencilerin bu dersleri anlamasını daha da kolaylaştırdığı ifade edildi.

 

Kuran-ı Kerim ve Seçmeli Kuranı Kerim Dersi ile ilgili;

 

1- Ders saati ve sınıf mevcudu göz önünde bulundurulduğunda, müfredatın istendiği sürede kazanımlara ulaşılmasının sağlandığı, öğrencilerin seviyesinin de dikkate alınarak bilen-bilmeyen; çabuk veya yavaş öğrenen öğrencilere göre öğretim yapılabildiği belirtildi.

 

2- Program hazırlanırken öğrencilerin öğrenim seviyesi ve yaş durumlarının göz önüne alındığı belirtildi.

3- İmam-Hatip ortaokullarında Arapça dersi ile Kur'an dersinin birbirine olumlu katkı sağladığı ifade edildi. Özellikle 5. Sınıflarda her iki derste de harflerin tanıtımı ile başlanılmasının öğrenmeyi daha da kolay hale getirdiği ifade edildi.

4- Tecvid konularının kademeli olarak müfredatta yer aldığı, namaz dua ve surelerinin de kademeli olarak öğrenilebildiği ifade edildi.

 

Temel Dini Bilgiler ve Seçmeli Temel Dini Bilgiler Dersi ile ilgili;

 

1-  TDB ders süresinin ibadetleri anlatmaya, uygulamalı olarak göstermeye yettiği   ifade edildi.

2-   Kazanım ifadelerinin daha gözlenebilir ve somut olduğu belirtildi.

3-  Ünitelerin, konuların ve kazanımların az olmasının, programın hedefine ulaşmasını   kolaylaştırdığı, etkinlik ve uygulama ağırlıklı olarak konuların sürece yayılarak verilmesinin verimi artırdığı belirtildi.

4- Din Kültürü ve Siyer derslerindeki bazı konuların Temel Dini Bilgiler dersinde de ele alınmasının konuları daha da pekiştirdiği ifade edildi.

5- Kitaplarda, inanç, ibadet ve güzel ahlaka yönelik bilgilerin yer aldığı, ünite sonlarında ise Esma-i Hüsna konularının yer almasının müfredatı zenginleştirdiği belirtildi.

6- Kitaplarda konuların yeterli düzeyde ele alındığı, etkinliklere yeterli ölçüde yer verildiği, bunun öğretimi kolaylaştırmaya katkı sağladığı ifade edildi.

7- İmam Hatip Okullarında ve ortaokul ya da lisede seçmeli ders olarak alınabilen Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, Peygamberimizin Hayatı, Kur'an-ı Kerim, Temel Dini Bilgiler derslerinin müfredatlarının aynı olduğu,  hatta ders kitaplarının bile Milli Eğitim Bakanlığı tarafından basılarak okullara gönderildiği, bu durumun  isteyen her öğrencinin dini bilgiler konusunda kendisini geliştirme fırsatına sahip olması açısından önemli olduğu belirtildi.

Aşağı Mah. Eski Hastane Cd. No3 20800 Acıpayam/Denizli - 0258 518 1556 518 1397 518 1534

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.